Glavni meni
Poučevanja > Krajša besedila
(odlomek iz knjige Blagoslov ali prekletstvo - sami lahko izberete!)
Na podlagi osebnih opazovanj in izkušenj sem sestavil naslednji seznam sedmih kazalcev, ki razkrivajo delovanje prekletstva. Ko sem primerjal svoj seznam z Mojzesovim iz 28. poglavja 5. Mojzesove knjige, me je prijetno presenetila njuna podobnost.
1. Mentalni oz. emocionalni zlom
2. Ponavljajoča se ali kronična bolezen (zlasti če je dedna)
3. Neplodnost, nagnjenost k splavu in podobne ženske težave
4. Razpad družine in družinska odtujenost
5. Stalni finančni primanjkljaj
6. Nagnjenost k nesrečam
7. Družinska zgodovina samomorov in nenaravnih ali predčasnih smrti
Prisotnost samo enega ali dveh problemov s tega seznama ni nujno zadosten pokazatelj za delovanje prekletstva. Kadar pa je prisotnih več problemov ali kadar se kateri od njih neprenehno ponavlja, verjetnost prekletstva sorazmerno narašča. Vendar je navsezadnje Sveti Duh edini, ki lahko postavi absolutno pravilno diagnozo.
1. Mentalni oz. emocionalni zlom
Ustrezne besede iz 28. poglavja 5. Mojzesove knjige za ta primer so: norost, blaznost (v. 28-34); zmešnjava, zmedenost srca ali razuma (v. 20 in 28); trepetajoče srce ali zaskrbljen um, obupana ali trpeča duša (v. 65).
Področja, ki so izpostavljena napadu, so srce, duša in um. Drugače povedano, v notranjo utrdbo človekove osebnosti so prodrle sovražne sile. Takšni ljudje ne morejo več popolnoma nadzorovati svojih lastnih misli, čustev in reakcij. Morda jih od znotraj "preganja" prikazen, ki se jim neprenehno posmehuje: "Izgubljaš nadzor ... Ni več upanja zate ... Tvoja mati je končala v umobolnici in ti si naslednji!"
Osupnilo me je, ko sem odkril, kako veliko kristjanov ima takšne notranje boje. Pogosto svojih problemov nočejo priznati drugim, včasih pa niti sebi ne, ker se bojijo, da bi s tem zanikali svojo vero.
Dve ključni besedi sta "konfuzija" in "depresija" . Skoraj vedno imata svoje korenine v eni od oblik okultizma in pogosto gre za delovanje demonov. Vendar pa se je v večini primerov treba odreči okultizmu in preklicati prekletstvo zaradi tega, preden je demone mogoče izgnati.
2. Ponavljajoča se ali kronična bolezen (zlasti če je dedna)
Ustrezne besede iz 28. poglavja 5. Mojzesove knjige so številne: kuga ali kužne bolezni (v. 21), jetika ali sušica, huda vročica, vnetje (v. 22), neozdravljivi tvori (v. 27 in 35), tumorji, otekline, garje, ognojene rane, neozdravljiva srbečica (v. 27), slepota (v. 28), nenavadne, strašne in dolgotrajne nadloge (v. 59), hude, dolgotrajne in zahrbtne bolezni (v. 59), vse druge vrste bolezni in nadlog (v. 61).
Ta spisek ne pomeni, da je vsaka oblika bolezni ali nadloge vedno neposredna posledica prekletstva. Vendar nam daje določene ključne besede: nadloga, neozdravljiva, nenavadna, huda, dolgotrajna. Te besede so opozorilni signali, ki prinašajo vtis "atmosfere prekletstva". Po njih lahko sklepamo, da delujejo hudobne, zle sile.
Obstaja še en medicinski pojem, ki v 28. poglavju 5. Mojzesove knjige ni izrecno omenjen, ima pa podoben pomen. Ta beseda je "maligen" oz. "malignost". Njen osnovni pomen po Collinsovem angleškem slovarju je "imeti ali kazati željo, da bi škodoval drugim". Očitno je, da gre za opis osebe in ne toliko fizičnega stanja. Še bolj kot besede v prejšnjem odlomku kaže na delovanje hudobne, zlobne inteligence. Kadar uporabljamo ta pojem, podzavestno priznavamo, da gre za dejavnike, ki niso zgolj fizične narave.
Naslednji zelo pomemben izraz, ki se nanaša na določene vrste bolezni, je "dednost". Opisuje stanje, ki se prenaša iz generacije v generacijo. To je eden najbolj običajnih in tipičnih znakov, da gre za prekletstvo. Zaradi tega sem vedno, kadar molim za osebo z dedno boleznijo ali okvaro, pripravljen na soočenje s posledicami prekletstva.
Mojemu prijatelju, pastorju, so zdravniki pri šestdesetih letih odkrili hemokromatozo. Pri tej bolezni telo ustvarja v krvi preveč železa, ki se potem shranjuje v življenjsko pomembnih organih, denimo v jetrih ali v srcu. Njegov oče je umrl zaradi iste bolezni v 68. letu starosti. Zdravnik mu je dejal, da je dedna, neozdravljiva in smrtno nevarna. Vsak teden je moral na flebotomijo (staromodno puščanje krvi).
Po intenzivni molitvi molitvene skupine in drugih je neko nedeljo na jutranjem bogoslužju moj prijatelj stopil pred svojo skupnost in povsem preprosto in nečustveno izjavil: "V Jezusovem imenu se odpovedujem vsake zle dediščine po svojem očetu."
Ozdravljenje je bilo takojšnje in popolno. Od takrat je minilo pet let. Nehal je hoditi na zdravljenje in problem se ni več pojavil.
Namenoma sem se izogibal komentarjem, ki bi naredili vtis, da lahko določeno bolezen vedno in brez izjeme pripišemo prekletstvu. Mnoge omenjene bolezni zelo verjetno izvirajo iz delovanja prekletstva, toda brez dodatnih dokazov bi bilo napačno trditi, da je gotovo tako. Le en "strokovnjak" lahko postavi končno diagnozo, in to je Sveti Duh. Vedno se moramo zavedati, da smo odvisni od njega.
3. Neplodnost, nagnjenost k splavu in podobne ženske težave
Ključni stavek iz 28. poglavja 5. Mojzesove knjige za ta primer je: "Preklet bo sad tvojega telesa" ali "tvoje maternice" (v. 18). To prekletstvo lahko vpliva na katerikoli organ, povezan z rojevanjem. Z Ruth sva služila stotinam žena z boleznimi, ki spadajo v kategorijo "ženskih težav". Gre za nezmožnost zanositve, nagnjenost k splavu, odsotno ali neredno menstruacijo, izčrpavajoče menstrualne krče, frigidnost, vnetja mehurja, tumorje in druge izrastke ali pomanjkljivosti v telesnih organih, ki so povezani z reproduktivnim procesom. Precej pogosto takšno prekletstvo vpliva na celoten rod, posledica tega pa je, da imajo vse ali skoraj vse ženske v družini tovrstne težave.
Z Ruth se drživa načela, da te ljudi najprej poučiva o naravi in vzrokih prekletstev in šele potem moliva za njihovo osvobojenje. V mnogih primerih je to prineslo popolno ozdravljenje prizadetih organov ali funkcij. Včasih zadostuje že samo, da odstranimo prekletstvo, in specifična molitev za ozdravljenje sploh ni potrebna.
V naslednjem pismu lahko vidimo rezultate odstranitve prekletstva neplodnosti:
"Z možem sva bila poročena že dvanajst let in nisva mogla imeti otrok. Medicinski testi so pokazali, da za to ni nobenih fizičnih vzrokov.
7. julija 1985 sva bila na srečanju v Amsterdamu, kjer ste poučevali o ozdravljenju in tudi o razlogih, zakaj ljudje niso ozdravljeni. Medtem ko ste govorili o prekletstvih nad družinami, mi je Gospod v srcu spregovoril, da je to korenina problema v moji družini. Potem ste vse navzoče vodili v molitev za osvobojenje od kakršnegakoli prekletstva in takrat sem jasno začutila, da so vezi prekletstva popustile.
Ko sem stopila naprej do odra za molitev, ste me prosili, naj pripeljem še moža. Potem ste molili za naju in zlomili prekletstvo nad mojim življenjem. Ruth pa je položila roke na mojo maternico in rekla, da "ne bo več neplodna in nerodovitna." Vso skupnost ste zaprosili, naj vstane in se pridruži molitvi za naju. Po tem srečanju sva oba z možem močno čutila, da je Bog uslišal najine molitve."
Na nekem drugem javnem srečanju v Angliji dve leti in pol kasneje sta ta dva zakonca prišla k nama z Ruth s čudovitim fantkom. Ta otrok je bil manifestacija blagoslova, ki je zamenjal prekletstvo nerodovitnosti v njunih življenjih.
22. decembra 1987 sva z Ruth dobila pismo tridesetletne kristjanke, ki služi Gospodu v jugovzhodni Aziji. V njem lahko opazimo povezavo med menstrualnimi problemi in prekletstvom:
"Leta 1985 sem si izposodila kasete, posnete v Singapuru, med katerimi je bilo tudi sporočilo Dereka Princea 'Blagoslovi in prekletstva'. Neke noči sem po poslušanju kasete v svoji sobi vstala in ponavljala molitev na koncu kasete, čeprav se nisem zavedala prisotnosti kakšnega določenega prekletstva v svojem življenju. Preprosto sem si mislila: če je kaj takega v mojem življenju, hočem biti osvobojena.
Nisem se takoj zavedala kakšne spremembe, zgodilo pa se je nekaj, kar me je pretreslo šele kasneje. Gospod me je kmalu spodbudil, naj si v dnevnik zapisujem datum menstruacije. Česa takega še nikoli prej nisem delala, ker že od samega začetka pri trinajstih letih nisem imela pravilnega ciklusa. Zato mi zapisovanje teh datumov ni bilo pomembno. Pravzaprav mi je včasih menstruacija izostajala za šest, osem, celo deset mesecev.
Pri dvajsetih letih sem šla k zdravniku, ki mi je dal zdravila (brez uspeha) in dosti nemodrih in brezbožnih nasvetov. Molila sem glede teh svojih težav, toda ne preveč resno; verjetno zato, ker sem bila samska. Toda zdravnik mi je povedal, da bom imela določene nepravilnosti in težave s presnovo zaradi hormonskega neravnovesja, dokler se stanje ne izboljša.
Ko sem čez nekaj mesecev spet poslušala kaseto, me je pretresla izjava Dereka Princea: "Če ne vse, so pa skoraj vse menstrualne težave posledica prekletstva." Odprla sem svoj dnevnik in ugotovila, da je od molitve avgusta 1985 ciklus popolnoma pravilen (osemindvajsetdnevni). Osupla sem spoznala, da sem bila ozdravljena in da me je Gospod spodbudil, naj si zapisujem datume svojih ciklusov.
Razmišljala sem o svojem življenju in se spraševala, kje je vstopilo prekletstvo, saj nobeno prekletstvo ne pride brez vzroka. Spomnila sem se, kako smo z vrstnicami v vseh srednješolskih letih (od 13. do 17. leta) menstruacijo imenovale "prekletstvo". To gotovo potrjuje trditev Svetega pisma, da sta "smrt in življenje v oblasti jezika" (Pregovori 18, 21).
Od avgusta 1985 do danes sem vodila evidenco menstruacij. Moj ciklus je bil ves ta čas 27 do 29 dni. Tudi moja teža, ki je prej vedno nihala, je od takrat stabilna."
Vidimo, da niti Mirjam (iz drugega poglavja te knjige) niti ta gospodična nista molili za telesno ozdravljenje. Preprosto sta se rešili prekletstva, ozdravljenje pa je sledilo kot posledica osvobojenja.
Na tem področju obstaja še en pogost kazalec prekletstva. To je otrok, rojen s popkovino, zavito okoli vratu, včasih več kot enkrat. Seveda se to precej pogosto konča s smrtjo - tam, kjer bi moralo biti novo življenje.
4. Razpad družine in družinska odtujenost
Ena od posledic družinskega prekletstva je opisana v 5. Mojzesovi knjgi 28, 41:
"Sinovi in hčere se ti bodo rodili, pa jih ne boš imel, ker bodo šli v ujetništvo."
Nešteto današnjih staršev je doživelo to prekletstvo. Njihovi sinovi in hčere so odšli v ujetništvo uporništva, predanosti mamilom, spolnosti, satanistični glasbi in vsem oblikam okultizma.
V Malahiju 3, 23-24 nam Bog po preroku pokaže spačeno sliko stanja v svetu tik pred zaključkom te dobe:
"Glejte, pošljem vam Elija, preroka, preden pride GOSPODOV dan, veliki in strašni. Obrnil bo srce očetov k sinovom in srce sinov k očetom, da ne pridem in ne udarim dežele s prekletstvom."
Malahija opisuje zlobno silo, ki odtujuje starše od njihovih otrok in povzroča razpadanje družinskih odnosov. Opozarja nas, da se bo brez Božjega posredovanja to prekletstvo, ki uničuje družinsko življenje, razširilo vsepovsod in prineslo katastrofo.
Malahija se je dotaknil najbolj perečega socialnega problema naše sodobne družbe. Spoznati moramo, da je trpljenje po domovih, ki razpadajo zaradi prepira, v uničenih zakonih in razdeljenih družinah posledica delovanja prekletstva. Beseda "odtujenost" je morda najbolj natančen opis sile, ki vse to povzroča. Vrine se med ženo in moža, med starše in otroke, med brate in sestre in med vse druge, ki bi jih morala združevati družinska vez. Cilj te sile je uničenje družine.
Vendar za tiste, ki sprejmejo Božji nasvet, položaj ni brezupen. Obstaja rešitev! Najprej se moramo soočiti z dejstvom, da v družini deluje prekletstvo, nato pa slediti korakom, ki jih kaže Sveto pismo, da bi odstranili to prekletstvo in osvobodili njegove ujetnike. Videl sem družine, ki so bile tako preobražene in obnovljene.
5. Stalni finančni primanjkljaj
Na to se nanašata naslednji dve vrstici iz 28. poglavja 5. Mojzesove knjige: "Prekleta bosta tvoj koš in tvoje nečke" (v. 17) in "... ne boš imel uspeha na svojih poteh ..." (v. 29). Najbolj slikovit opis celotnega delovanja tega prekletstva pa najdemo v 47. in 48. vrstici:
"Ker nisi z veseljem in z zadovoljnim srcem služil GOSPODU, svojemu Bogu, ko si imel vsega v obilju, boš moral ob lakoti in žeji, v nagoti in pomanjkanju vsega služiti svojim sovražnikom, ki ti jih pošlje GOSPOD."
Mojzes tu predstavlja dve alternativi. V 47. vrstici opiše Božjo voljo za svoje poslušno ljudstvo: da služijo Gospodu, svojemu Bogu, z veseljem in z zadovoljnim srcem, ko imajo vsega v obilju. V 48. vrstici pa opiše prekletstvo, ki bo prišlo na Božje ljudstvo, če bo neposlušno:
"... boš moral ob lakoti in žeji, v nagoti in pomanjkanju vsega služiti svojim sovražnikom, ki ti jih pošlje GOSPOD."
Poglejmo, kaj je našteto v tej vrstici: lakota, žeja, nagota in pomanjkanje vsega. Če vse to združimo, dobimo rezultat, ki je najbolje opisan kot popolna revščina.
47. in 48. vrstica nam skupaj dajeta preprost zaključek: prosperiteta je blagoslov, siromaštvo pa prekletstvo.
V krščanstvu se je skozi stoletja oblikovala tradicija, ki pojmuje siromaštvo kot blagoslov. Vsekakor Bog zelo sočustvuje s siromaki, zato naj bi tudi kristjani imeli tak odnos do njih in bili vedno pripravljeni žrtvovati se zanje. Toda Sveto pismo nikjer ne pravi, da Bog svojemu vernemu ljudstvu daje siromaštvo kot blagoslov.
Razodetje Nove zaveze je v tudi v tem primeru usklajeno s Staro. Pavel v Drugem pismu Korinčanom 9, 8 povzema izobilje Božje preskrbe za kristjane:
"Bog pa vas more presežno obdariti z vsakršno milostjo, tako da boste v vsem vedno imeli vsega dovolj zase in bo še obilno ostalo za vsakršno dobro delo."
V tem zgoščenem stavku Pavel večkrat ponovi iste besede, da bi poudaril velikodušnost, s katero Bog poskrbi za svoje ljudstvo. Beseda "obilno" se v različnih oblikah pojavi dvakrat, prav tako besedi "vse" in "vsak": z vsakršno milostjo ... v vsem ... vsega dovolj ... za vsakršno dobro delo. Tako velika je Božja preskrba! Presega mero zadostovanja zgolj našim potrebam in nas dvigne na stopnjo izobilja, kjer imamo še obilen ostanek, da lahko pomagamo drugim v potrebah.
Vendar bi bilo razlaganje siromaštva in izobilja po materialističnih merilih sodobne zahodne civilizacije v nasprotju s Svetim pismom. Jezus v Evangeliju po Janezu 6, 38 razodeva motivacijo svojega življenja na zemlji:
"Kajti nisem prišel iz nebes, da bi uresničil svojo voljo, ampak voljo tistega, ki me je poslal."
Učenec mora biti prav tako kot Gospodar motiviran s tem, da izpolnjuje Božjo voljo. "Siromaštvo" in "izobilje" moramo torej definirati s te perspektive. Siromaštvo pomeni, da imate manj, kot potrebujete za izpolnitev Božje volje v svojem življenju. Čim večji je prepad med tem, kar imate in tem, kar potrebujete, tem večja je stopnja siromaštva v vašem življenju. Izobilje po drugi strani pomeni, da imate vse potrebno, da izpolnite Božjo voljo, in še ostanek, ki ga lahko podarite drugim. Božje izobilje nam ni dano zato, da ga zapravljamo za svoje mesene sebične užitke, ampak da ga uporabimo za vsakršno dobro delo - da blagoslove milosti, ki so obogatili naša življenja, delimo z drugimi.
Kadar razlagamo siromaštvo in izobilje na ta način, vidimo, da ni absolutnega merila, ki bi veljalo za vse kristjane. Merilo mora biti določeno glede na Božjo voljo za življenje vsakega posameznika.
Tem zaključkom o siromaštvu in izobilju je treba dodati še dve pojasnili. Prvič, vedeti moramo, da bo vera, s katero osvajamo Božje izobilje, zagotovo preizkušana. Morda pridejo obdobja, ko se bomo morali zadovoljiti le z najnujnejšim. Vendar bi morala biti takšna obdobja zgolj začasna. Ko so naši motivi končno prečiščeni in naša vera prestane preizkušnjo, Bog sprosti svoje izobilje v taki meri, kot nam lahko zaupa, da ga bomo uporabili njemu v slavo.
Drugič, zavedati se moramo, da ne obstaja samo materialno bogastvo. Mojzes se je odvrnil od egiptovskega bogastva in razkošja in se odpravil v oddaljen puščavski kraj. Pisec pisma Hebrejcem pravi, da je "imel zasramovanje maziljenca za večje bogastvo kakor zaklade Egipta" (Hebrejcem 11, 26). Mojzes se ni odločil za siromaštvo, temveč je materialno bogastvo zamenjal za bogastvo višje stopnje.
Tudi danes najdemo kristjane, ki so se prostovoljno odpovedali materialnemu bogastvu, da bi služili Bogu v okoliščinah, kjer bi bilo bogastvo ovira. Pogosto je to predpogoj za poistovetenje s siromašnimi in zatiranimi. V Pregovorih 13, 7 Salomon prikaže nasprotje med takim človekom in nekom, čigar edino bogastvo je materialno.
"Nekdo se dela bogatega, pa nima ničesar, drugi se dela ubogega, pa ima veliko imetje."
Prav tako danes mnogi kristjani trpijo stiske in preganjanje zaradi Kristusa. Mogoče so bili oropani vsega materialnega bogastva, toda namesto tega so postali dediči boljšega bogastva.
Vseeno pa to ne spreminja osnovne narave nenehnega materialnega siromaštva. Kadar siromaštvo ni neposredna posledica posvečenja Kristusu, je navadno znak prekletstva. To velja za posameznike, družine in večje družbene skupnosti.
6. Nagnjenost k nesrečam
Gre za ljudi, ki so nenaravno izpostavljeni osebnim nesrečam. V 28. poglavju 5. Mojzesove knjige to prekletstvo ni neposredno omenjeno, nanj le namiguje 29. vrstica:
"Sredi belega dne boš tipal, kakor slepec tipa v temi ..."
Tipičen primer za to je bilo dekle iz drugega poglavja, ki si je v osemnajstih mesecih trikrat zlomilo isto nogo.
Nekateri ljudje so dobri vozniki, vendar imajo nenavadno veliko prometnih nesreč. Morda gre v večini primerov za krivdo "drugega voznika". Kakorkoli že, nesreče se jim dogajajo. Značilne besede takega človeka bi bile: "Zakaj se to vedno pripeti prav meni?"
Tu je še nekaj bolj ali manj naključno izbranih primerov nesreč, ki lahko kažejo na prekletstvo: zlom gležnja na robu pločnika; zlom zoba na mehkem sadju; priprtje prsta pri zapiranju avtomobilskih vrat (tudi tukaj gre lahko za napako "druge osebe"); zdrs na stopnicah in padec z glavo naprej z večjim številom poškodb; dušenje zaradi pogoltnjene ribje kosti; redka vrsta okužbe, ki jo povzroči insekt v očesu; poškodbe zaradi kamna, odbitega od mimoidočega avtomobila; kirurška napaka pri operaciji, ki povzroči trajno nesposobnost ... Seznam bi bil lahko brezkončen.
Zdi se, kot da bi proti tem ljudem delovala nevidna zla sila. V kritičnih trenutkih jim pokvari načrte ali povzroči njihov padec ali jih sili v naglo in nepremišljeno potezo. Običajno takšen človek zatrjuje: "Ni mi jasno, kaj me je gnalo v to!" Takšna izjava je zelo značilna in pokaže, da se človek zaveda, da njegove akcije niso bile popolnoma pod njegovo lastno kontrolo, ampak pod neznanim vplivom, pred katerim se ne zna varovati.
Prepoznavanje takšnega problema ni zgolj subjektivne narave, lahko ga odkrije tudi statistična analiza. Nekatere zavarovalnice uporabljajo takšno analizo za razpoznavanje oseb, ki predstavljajo nenavadno visoko tveganje zavarovanja. Potem v skladu s tem določijo njihove premije.
7. Družinska zgodovina samomorov in nenaravnih ali predčasnih smrti
V 28. poglavju 5. Mojzesove knjige je toliko sklicevanj na nenaravno ali predčasno smrt, da jih ne moremo podrobno navesti. Ta oblika prekletstva ne vpliva le na posameznika, ampak tudi na večjo družbeno skupnost, kot je denimo družina ali pleme. Tudi ta oblika se navadno prenaša iz ene generacije v drugo.
V mnogih različnih kulturah so v človeški zgodovini prepoznali delovanje sile, ki zasleduje člane družin ali plemen, dokler jih popolnoma ne uniči. Stari Grki so tej sili pripisovali status "boginje" in so jo imenovali Nemesis. Druge kulture so uporabljale druga imena, vendar se pod poganskimi prizvoki skriva objektivna resničnost.
Ljudje, ki so pod takšnim prekletstvom, precej pogosto doživljajo zelo močne zle slutnje. Na poti pred seboj zaznavajo nekaj temnega in zlobnega, a ne vedo, kako bi se temu izognili. Njihova značilna pripomba bi lahko bila: "Mojemu očetu se je to zgodilo, torej kaže, da sem naslednji na seznamu jaz."
Eden od značilnih simptomov tovrstnega prekletstva je, da si ljudje sami postavljajo datume svoje prihajajoče smrti. "Nikoli jih ne bom doživel petinštirideset," morda pravijo. Ali: "Vsi moški v naši družini umrejo mladi." Če že ne rečejo, pa vsaj pričakujejo, da bo takšna tudi njihova usoda. Imajo neko vrsto negativne vere, ki sprejema smrt in odbija življenje.
Navedeni seznam nikakor ne vključuje vseh kazalcev prekletstva, še druge bi lahko dodali. Vendar pa ste do zdaj verjetno že prebrali dovolj, da lahko presodite svojo situacijo.
Možne so različne reakcije. Mogoče nimate več nobenega dvoma o vzroku svojega problema in ste jasno prepoznali enega ali več kazalcev prekletstva, ki deluje v vašem življenju ali v vaši družini. Ali pa imate neugoden občutek prekletstva v svojem življenju, vendar ne morete natančno opredeliti njegove oblike. Počutite se kot oseba iz prvega poglavja - zaznali ste temno senco iz preteklosti, a ne poznate njenega izvira. Ali pa ste v različnih situacijah videli delovanje dolge zle roke, skrite za zagrinjalom, ki vam ga ni uspelo odgrniti.
V obeh primerih se sprašujete: "Kako se je lahko to pripetilo prav meni? Kaj je vzrok mojega problema?"
Prišel je čas, da vstopite v drugi del te knjige, ki opisuje veliko najobičajnejših izvirov prekletstva. Šele ko odkrijete vzrok svojega problema, ga namreč lahko učinkovito odstranite.
***
Podmeni